«Найбільша розкіш – це розкіш людського спілкування» ©

Найбільша спільнота Тернополя в соціальних мережах

Авторизація

Авторизуйтеся

Водій тролейбуса може сісти на три роки: Хто заплатить пів мільйона компенсації за смерть пасажирки?

Тролейбус збив жінку, та невдовзі померла у лікарні.

«20 хвилин» дізналися у КП «Тернопільелектротранс», чи були у водія інші ДТП та чи працює зараз. А також з’ясовували, з чиїх кишень платитимуть моральну компенсацію потерпілим
 

ДТП трапилася ще у червні 2019 року поблизу міськлікарні №3, проте лише зараз суд оголосив вирок. Водія громадського транспорту засудили до трьох років ув’язнення, позбавивши прав керування на рік. Але, як дізналися «20 хвилин», чоловік досі працює. 

Суд також постановив виплатити моральну компенсацію синові загиблої у розмірі 450 тис. грн. 
 

Рідні шукали свідків

Як писали «20 хвилин» раніше, родичі і поліція шукали свідків аварії, яка забрала життя 73-річної Стефанії Коверко. 

— Шукаємо свідків трагічної події, що трапилась 24 червня на зупинці по вулиці Бережанській, — каже невістка пенсіонерки пані Ірина. — Як нам розповідав слідчий, водій і кондукторка цього тролейбуса кажуть, що вона вийшла повністю з тролейбуса, похитнулась і впала під колеса. А свідки аварії кажуть, що пенсіонерка не встигла вийти. Вона виходила повільно, бо ходить із паличкою, а водій руку, сумку і палку затиснув у дверях та рушив. 

У поліції тоді запевняли, що жінка вийшла з транспортного засобу, а коли тролейбус рушив, потрапила під задні колеса. Водій говорить, що він виїжджав з зупинки, різко повернув кермом і задню частину електротранспорту занесло. Як результат — зачепив тернополянку, і вона потрапила під колесо. 

— Після зупинки транспортного засобу потерпіла підійшла до третіх дверей та розпочала виходити із салону, тримаючись рукою за поручень, — йдеться в матеріалах справи, про які дізнаємося із Судового реєстру. —  Перед зачиненням дверей тролейбуса, пасажирка не завершила висадку, а частково залишалася в ньому, зокрема вийшла ногами із салону на дорожнє покриття, однак її рука знаходилась у салоні тролейбуса, продовжуючи триматись за поручень. У цей час водій, зачиняючи двері, затиснув ними ліву руку пасажирки і розпочав рух в напрямку вул. Лучаківського.

Переїхав колесом

Внаслідок порушень вимог пунктів ПДР України та Посадової інструкції, водій поставив себе в такі умови, що не зміг забезпечити безпеку дорожнього руху, затиснув дверима руку потерпілої та, розпочавши рух, допустив волочіння тіла потерпілої по асфальтовому покриттю із наступним її переїздом заднім правим колесом тролейбусу, — йдеться в обвинувальному акті, який направили до суду. 

Слідчі встановили, що порушення водієм перебувають у прямому причинному зв’язку зі смертю бабусі і звинуватили його за ч. 2 ст. 286 Кримінального кодексу України — у смертельній ДТП. 

Водій у суді вину визнав повністю. Розповів, що тривалий період працює водієм тролейбуса та має великий стаж роботи. Запевняв що зачинив двері лише переконавшись, що всі пасажири вийшли. Проїхав кілька метрів і почув крики людей, після чого відразу зупинився, ввімкнув аварійну сигналізацію та, вибігши з салону, побачив позаду тролейбуса жінку. Викликав швидку і поліцію, а також представника КП «Тернопільелектротранс». Водій розповів, що жалкує з приводу скоєного та після ДТП зателефонував до сина літньої пасажирки. Просив у нього вибачення та висловив співчуття, а також намагався відшкодувати завдану злочином шкоду. Але досі не зміг домовитись з потерпілим про суму та порядок відшкодування.

Син загиблої у суді просив призначити обвинуваченому найсуворіше основне покарання та призначити додаткове покарання у виді позбавлення права керувати транспортними засобами.

 

Що каже керівництво

Як повідомляв суд в.о. директора КП «Тернопільелектротранс», водій  того ранку виїхав на маршрут о 6.40, перед тим пройшов медогляд та був визнаний придатним. Тролейбус теж проходив техогляд. До моменту ДТП водій працював у КП «Тернопільелектротранс» 3 роки і 8 місяців. Суд взяв до уваги, що сам водій має ІІ групу інвалідності і в нього на утриманні мати з інвалідністю. Претензій по роботі до нього не було, а характеристики лише позитивні. 

У судових дебатах адвокат потерпілого підтримав вимоги цивільного позову про стягнення з відповідача КП «Тернопільелектротранс» коштів на відшкодування моральної шкоди потерпілому у сумі 1 000 000 грн. Але адвокат підприємства позовні вимоги потерпілого визнала частково, на суму 200 000 грн. Вказала, що потерпілим не обґрунтовано вимоги про стягнення моральної шкоди у заявленому розмірі. Також просила врахувати, що відповідачем є комунальне підприємство, і стягнення коштів у заявленому у цивільному позові розмірі покладе на підприємство значний тягар.

— Визнати винуватим у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.286 КК України, та призначити йому за даним кримінальним правопорушенням покарання у виді позбавлення волі на строк три роки з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк один рік, — таким був вирок суду. 

Цивільний позов до КП «Тернопільелектротранс» задовольнили частково, стягнувши на користь потерпілого 450 000 гривень на відшкодування моральної шкоди.

Хто і звідки платитиме компенсацію та де зараз водій, «20 хвилин» намагалися з’ясувати у начальника КП «Тернопільелектротранс» Володимира Зелінського. Вислухавши запитання журналістки, керівник КП направив нас до юристів підприємства. Там зазначили, що водій і надалі залишається на роботі, претензій до його роботи немає, інших ДТП чи порушень правил дорожнього руху за цей час не було.
— У даний момент вирок не набрав законної сили, залучений нами адвокат готує документи на апеляцію, — повідомили у КП «Тернопільелектротранс». — Претензій до роботи водія немає, він і надалі виконує свої обов’язки. Це дорога, від ДТП ніхто не застрахований… 

 

Від Тарнополя до Тернополя
Коментарі (0)
Авторизація
Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі