«Найбільша розкіш – це розкіш людського спілкування» ©

Найбільша спільнота Тернополя в соціальних мережах

Авторизація

Авторизуйтеся

В Україні «по-новому» планують карати водіїв, які систематично порушують правила

В Україні планують посилити відповідальність для водіїв, які систематично порушують ПДР. Нова ініціатива передбачає впровадження системи штрафних балів та можливе позбавлення права керування для так званих «серійних порушників».

Про це в інтерв'ю РБК-Україна розповів перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький.
 

Які категорії водіїв порушують ПДР найчастіше

Правоохоронець повідомив, що в цілому поліція не виділяє ті чи інші категорії водіїв, які порушують Правила дорожнього руху найчастіше. Тому й статистики відповідної немає.

— Ми розуміємо, що серійним порушником може бути будь-який водій, — додав Білошицький.

При цьому він визнав: у поліції розуміють, що є «певні категорії водіїв, які порушують просто систематично».

— І це не пов'язано з віком, наприклад, або ще з чимось, — додав представник патрульної поліції.

Водночас він зауважив, що може «виділити поціновувачів, так би мовити, спортивної їзди там, де вона заборонена».

— Це — не дрифт. Це найчастіше — просто швидке небезпечне керування в місті. Це водії з якимись переобладнаними автівками, з претензіями на «спортивність», — поділився фахівець.

Водночас, за його словами, є й інші водії, які порушують ПДР «досить часто».

Чому «серійних порушників» планують карати по-новому

— Ми нещодавно ініціювали ідею про сфокусовану відповідальність для серійних порушників, — розповів Білошицький.

Він пояснив, що сьогодні, якщо дивитись на більшість статей Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП), для водіїв на дорогах передбачена відповідальність за вчинення правопорушення та в деяких випадках - за вчинення такого самого порушення вдруге впродовж року.

 

— І виходить так, що здебільшого, по ряду порушень, особа може і 20 разів впродовж року вчиняти це порушення. Платити один і той самий штраф. І фактично ніяк не спокутувати провину  — зауважив поліцейський.

Це пояснюється тим, що відповідальність, передбачена КУпАП, «має на меті не покарання порушника, а саме виховання».

— Коли ми стикаємося з тим, що водій порушує 20-25 разів за рік, ми розуміємо, що відповідальність — не діє. Тобто вона — не актуальна для правопорушника, — наголосив правоохоронець.

Що саме може змінитись для «серійних порушників»

Білошицький зауважив, що для «серійних порушників» (для яких чинне «виховання» КУпАП — не актуальне), потрібні інші заходи.

— Наприклад, ті законопроекти, над якими ми спільно з депутатами працювали, це — посилення відповідальності за систематичні правопорушення. Введення третього випадку порушення", — розповів він.

Так, за його словами, «якщо водій скоїв порушення втретє, відповідальність за це посилюється — аж до можливості позбавлення права керування» транспортними засобами.

— Є ще одна ініціатива, над якою ми працюємо й активно її пропагуємо. Це — введення системи штрафних балів. Які фактично існують в багатьох зарубіжних країнах і також покликані боротись з систематичними порушеннями, — повідомив правоохоронець.

Він пояснив: якщо людина за такої системи набирає «певну кількість балів», посвідчення водія «призупиняється».

— І така особа має перескладати в тій чи іншій мірі іспит. І доводити суспільству свою спроможність поряд із іншими громадянами керувати транспортним засобом, — додав фахівець.

Насамкінець він нагадав: "якщо особа порушує дуже багато разів, то це ніщо інше, як сигнал суспільству".

— Про те, що, можливо, це - небезпечний водій, який несе загрозу іншим учасникам дорожнього руху, —підсумував Білошицький.

 

Від Тарнополя до Тернополя
Коментарі (0)
Авторизація
Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі