«Найбільша розкіш – це розкіш людського спілкування» ©

Найбільша спільнота Тернополя в соціальних мережах

Авторизація

Авторизуйтеся

«Тренуйте мозок дитини щодня» - поради логопеда-дефектолога

Я не здивуюсь, якщо прочитавши заголовок статті, кожен з вас подумає: « От я так і знав(ла), що нам вже 3 роки і час знати англійську мову, всі букви та рахувати до 10, щоб аж від зубів відскакувало». І тут, якраз-таки, вся ваша помилка. Що означає «тренування мозку»? Про це ми з вами і поговоримо.

Науковим терміном ми можемо це окреслити як сенсорна інтеграція. Сенсорна інтеграція - це несвідомий процес у головному мозку, який організує та фільтрує сенсорну інформація (отриману від органів чуття), та дозволяє усвідомлено та адаптивно реагувати на цю інформацію. 
З самого народження діти розвивають лише під впливом постійної стимуляції відчуттів від навколишнього світу. Простими словами, вони пізнають світ і себе через органи відчуття. 
Наш мозок знаходиться у постійній роботі та активності. Усі процеси, що відбуваються  в ньому є взаємопов’язані. Мозок тісно пов’язаний з ЦНС (центральною нервовою системою). Жодна частина центральної нервової системи не працює сама по собі: інформація передається від однієї її частини до іншої. Дотики допомагають бачити, зір - утримувати рівновагу, рівновага - відчувати положення тіла в просторі і рухатися, рух допомагає навчанню. Мозку необхідна стимуляція, вона збуджує мозок і створює в ньому функціональну активність. Таким чином, стають можливими дихання, вживання їжі, ходьба, мова, читання і т. д. Достатня стимуляція веде до збільшення числа зв'язків між мозковими клітинами.
Так якою ж має бути ця стимуляція? Ви не повірите, але діти здатні і самі її віднаходити. Але часто трапляється так, що батьки перешкоджають цьому. Давайте візьмемо життєву ситуацію,яка точно траплялась з вами. Ви вийшли у двір погуляти та подихати свіжим повітрям. Ваша малеча радісно стрибаючи направляється в сторону гірки. А ви, як справжня «турботлива» матуся, біжите, ловите за руку і промовляєте «чарівні» слова: « Донечко, ми ж одягнули нове рожеве пальто! Ніякої гірки».

Впізнаєте себе? Або варіант наступний. Готуючи разом з малечою на кухні, ваш син/донька ВИПАДКОВО перевернула ємкість з крупою (немає значення з якою), і активно почала перебирати її пальчиками та взаємодіяти з нею. І що робите ви в цей момент? Я впевнена, що за таку вихідку дитини, ви її не гладите по голові. Ви «вмикаєте» всі свої накоплені ресурси гніву і давай…Я не говорю зараз за всіх батьків. Але це справжні життєві ситуації,які доводилось спостерігати.

Правильним виходом з такої ситуації буде спостереження за дитиною. Якщо ви побачили,що ваш малюк проявив неабиякий інтерес саме до цієї крупи, вам необхідно створити умови для роботи з нею. Організуйте певне спеціальне місце на кухні, де дитина точно буде знати,що саме тут їй можна погратися з цією чи іншою крупою і головне – їй за це нічого не буде. В процесі взаємодії дитини з крупою, активно розвивається дрібна моторика, включаються мисленнєві операції, відбувається стимуляція мозку. 
Всі ці процеси, які відбуваються навколо вашої дитини, є ніщо інше як сенсорна інтеграція.

Дитина пізнає цей світ, знайомиться з його тонкощами через відчуття. Ваше завдання лише сприяти цьому. І ніяким чином не перешкоджати. 
Є багато різноманітних методів, методик та вправ для сенсорної інтеграції дитини, які можна легко знайти в інтернет-просторі. Головне - ваше бажання,та той дорогоцінний час,який ви готові приділити для вашої дитини. Бажаю успіху!

Ганна Козіцька, логопед-дефектолог дитячого корекційного центру

логопедії та реабілітації "Чарівний ключ" (Київ)

Від Тарнополя до Тернополя
Коментарі (0)
Авторизація
Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі