Тернополян просять підписати петицію до Кабміну щодо ремонту аварійного Гаївського моста
Підтримати петицію можна ТУТ
Здійснене упродовж 2016—2019 років обстеження мосту показало його суттєве руйнування. Конструкцію аварійною одностайно визнали і члени обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій. Через руйнування бетону в нижній частині балок, корозію робочої арматури тощо міст може обвалитись у будь-який момент. Коли врахувати, що добова інтенсивність автомобільного руху на ньому становить 27605 авто (а це і вантажівки, і легківки, і пасажирські автобуси), а залізничного — 28 пар пасажирських, 16 — вантажних і 4 — приміських поїздів, то людських жертв не уникнути. Якщо ж уявити, що під час обвалу під мостом проходитиме товарняк із легкозаймистою чи хімічною речовиною, то наслідки для міста будуть катастрофічні.
Аби запобігти лиху, міська влада перекрила рух транспорту на найбільш небезпечній ділянці шляхопроводу через колію на вулицях Об’їзній—Протасевича (правій смузі руху від вулиці Протасевича в напрямку вулиці Гайової), та обмежила максимально допустиму вагу руху автомобільного транспорту на шляхопроводі до 8 тонн. Однак це — тільки превентивні заходи, які до того ж створюють суттєві незручності для легкового, пасажирського та вантажного транспорту й ускладнюють логістику міжнародних перевезень. Проблеми вони не розв’язують. Міст потребує ремонту. І то негайно.
Для ремонту необхідні кошти. За оцінками експертів, вартість робіт обійдеться в 168,99 млн грн. Проєктно-кошторисну документація на реконструкцію шляхопроводу та принципову зміну організації дорожнього руху транспортної розв’язки, що розташована в безпосередній близькості від нього, виготовлено. Тернопільська міська рада готова співфінансувати виконання робіт і вже розпочала реконструкцію, бо не можна втрачати час. Проте усієї суми в міста нема. Обласна ж влада та Кабмін уже три роки вдають, що не бачать проблеми та відмовляють у співфінансуванні.