«Найбільша розкіш – це розкіш людського спілкування» ©

Найбільша спільнота Тернополя в соціальних мережах

Авторизація

Авторизуйтеся

Скандал у тернопільському картингу: 1 млн. грн. віддали хмельницьким та іноземним гонщикам

Тернопіль багатий на юних та вправних картингістів, які є фаворитами на всеукраїнських змаганнях та виборюють для міста першість.

Саме у Тернополі розташована картингова траса протяжністю майже у 800 метрів, яка є найбільшою на заході та однією із чотирьох в Україні. Здавалось би, все добре, але спортсменів з багаторічним досвідом дивує ситуація, що склалася останнім часом навколо тернопільського картингу.

Попри такий величезний потенціал та вклад у цей вид спорту рекордної суми коштів із міського бюджету, сьогодні юні картингісти Тернополя, на жаль, не забезпечені технічними засобами для тренувань. Через це діти не мають можливості проводити навчально-тренувальну роботу й гідно відстоювати Тернопіль на змаганнях як Всеукраїнського, так і Міжнародного рівнів.

Справа у тому, що одним із переможців «Громадського бюджету» 2017-го року став проект «Розвиток та популяризація автоспорту, його виду – картинг», який подав комунальний заклад ТМР «Станція юних техніків». Саме цей проект був покликаний за майже 1 млн грн популяризувати картинг серед учнівської молоді та оновити матеріально-технічну базу картингового гуртку. Уже навесні цього року КЗ ТМР «СЮТ» за 995 200 грн, виділених з міського бюджету, закупив 5 картів фірми EKR, якими нібито мали користуватись діти. Натомість, використання цих автомобілів не зовсім відповідає вимогам картингового гуртка. Машини є вузькопрофільними, високопрофесійними та призначені лише для одного типу змагань.

Як пояснив президент ГО «Федерація картингу Тернопільської області» Микола Чорний, за плечима якого 25-річний досвід розвитку картингового спорту, машини, придбані у рамках «Громадського бюджету», орієнтовані для вже підготовлених професійних пілотів, а не для дітей. Коштують вони чимало, а також є особливо дороговартісними в обслуговуванні. Окрім цього, нові карти чомусь використовують пілоти з інших областей, а один із них взагалі виявився мешканцем іншої країни. Також варто підмітити, що на двох останніх змаганнях, які відбувались у Тернополі, участь брала лише одна машина із новопридбаних.

Цікаво й те, що нові карти чомусь закупили з орієнтацією на Чемпіонат України «Ротакс Моджо Макс Челлендж», який є найдорожчим змаганням з картингу. Участь у ньому бере дуже мало дітей. Стартові внески участі у «Ротакс Моджо Макс Челлендж» надзвичайно великі. Кожен учасник повинен придбати в організатора спеціальну резину за найвищими цінами. А в одній з категорій пілот оплачує орієнтовно 250 євро за оренду моторуRotax. Лише у такому випадку можна взяти офіційну участь у чемпіонаті.

Іспанська компанія EKR, за словами керівника «Станції юних техніків», мала б надати знижку на карти власного виробництва, оскільки позиціонує себе, як компанія, що розвиває дитячий автоспорт. У результаті ціна придбаних машин виявилась далеко не низькою.

– Якщо кошти з міського бюджету виділили на «Станцію юних техніків», то варто було б купити картингові машини, орієнтовані на позашкільну освіту, адже метою проекту було забрати дітей з вулиці та зайняти їх автоспортом. На станції є тільки двоє професійних пілотів, які мають навики їзди новопридбаними автомобілями, хоч минулого року саме вони на змаганнях представляли не Тернопільщину, а іншу область. За гроші інших трьох машин можна було придбати десять простіших картів для навчання дітей з гуртка. Ці машини були б більш адаптивними для навчання та значно дешевшими в обслуговуванні. Прості діти з вулиці мали б змогу прийти і спробувати себе. Лише один карт із придбаних коштує до 2 тис. євро, інші вартують 6-7 тис. До того, ж закуплені автомобілі є примхливими і вимагають особливо обережного ставлення з боку пілота. Один неправильний удар може сильно пошкодити машину, – зауважив Микола Чорний.

Розпорядники коштів закупили карти для лобіювання власних інтересів, вважає очільник ГО «Федерації картингу в Тернопільській області». Інакше, виникає багато запитань: Чому машини виявились такими дороговартісними? Чому в тендері «Прозорро» взяли участь тільки 2 підприємці з Тернополя? Чому не повідомили інших дилерів, які могли б запропонувати свій товар та нижчу ціну на нього? Чому придбали карти саме фірми EKR, якщо в Україні існує 3-4 представництва інших фірм? Чому мотори закупили в якогось незрозумілого підприємця, якщо в Україні є офіційні дилери, які постійно надають знижки? Чому придбали мотори старіших моделей? Чому діти не тренуються на придбаних картах?

Федерація картингу в Тернопільській області вже розробила проект доопрацювання картингової траси – облаштування усіх зон безпеки, трибун, обладнання технічних боксів, добудування дороги до відповідності стандартам картингової траси. Уже в серпні цього року в Тернополі відбудеться 6-ий етап Чемпіонату України з картингу у дитячих категоріях, а тому удосконалити трасу до цього часу дуже важливо. Однак, після виділення з міського бюджету одного мільйона, інвестори відмовляються фінансово допомагати розвитку дитячого автоспорту в Тернополі.

– Я займаюсь облаштуванням картингової траси у Тернополі від початку її заснування. Повністю вона ще поки не завершена. Так, «Станція юних техніків» у проекті «Громадського бюджету» позиціонувала себе, як комунальний заклад, що прагне розвивати картинг. Жодних коштів, передбачених міським бюджетом, для покращення картингової траси вони чомусь не виділили. Тепер коли ми звертаємось до інвесторів за допомогою, то чуємо у відповідь: «А для чого вам гроші? І так вже дали мільйон?», – обурюється Микола Чорний.

Вперше за історію України на розвиток та популяризацію картингу міська рада виділила таку велику суму – майже 1 млн грн, але сумно, що кошти розпорядники витратили недоцільно та необґрунтовано. Якщо б «Станція юних техніків» спільно з справжніми професіоналами розробила правильну стратегію використання коштів міського бюджету, то за таку суму тернопільський картинг можна було підняти на якісно новий та високий рівень.

Тернополяни

 

Від Тарнополя до Тернополя
Коментарі (0)
Авторизація
Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі