Працюємо на своєму фронті. Інтерв`ю з директоркою центру розробки SoftServe, який нещодавно відкрив офіс у Тернополі
Наразі місто входить в 10 найпопулярніших локацій для айтівців. Чому саме його обирають для переїзду, як жити в умовах постійних перебоїв з електропостачанням та при цьому працювати на перемогу для “Від Тарнополя до Тернополя” розповіла директорка чернівецького та тернопільського центрів розробки ІТ-компанії “SoftServe” Марина Грушко.
В листопаді SoftServe відкрив офіс у Тернополі. Чому саме тут? Наскільки складно відкривати офіс під час війни?
В компанії прийняли рішення відкрити окремий офіс в Тернополі ще торік, коли ще були актуальними новини про пандемію, а війна здавалась чимось нереальним. За 2021 рік компанія відкрила чотири офісні простори у Вінниці, Одесі, Ужгороді та Хмельницькому. Тоді ІТ-сфера у регіонах набирала обертів, в Тернополі ми також мали потенціал, який зберігся і зараз. Тут працює багато спеціалістів з високою технічною підготовкою, і їхня кількість продовжує зростати. Це видно і за нашою внутрішньою статистикою — тільки в грудні 2020 до нас доєднався перший працівник у Тернополі, а зараз їх вже близько 100.
Фахівці ще з березня цього року користувалися спільним коворкінгом, проте, з часом запит зростав. Так і вирішили відкрити наш окремий простір, розуміючи, що всім людям, які жили тут раніше або релокувалися сюди, потрібен був осередок для роботи, для спілкування, для обміну ідеями. Це історія про те, щоб згуртуватися, мати безпечне місце з безперебійним інтернетом і електроенергією, щоб можна було далі виконувати свою роботу і забезпечувати функціонування бізнесу.
Скільки ІТ-фахівців працює в тернопільському офісі? Чи багато спеціалістів переїхали в Тернопіль з початком вторгнення?
Наразі офіс розрахований на 26 робочих місць. Вони не закріплені за конкретними працівниками, тому фахівці бронюють їх собі за потреби. Через останні обстріли відвідуваність офісів по всій Україні, звичайно, зростає. Тому зараз ми готуємось до розширення і збільшуємо кількість робочих місць. Станом на зараз тернопільський офіс об’єднує близько 100 фахівців, з них половина переїхала до Тернополя внаслідок російської агресії.
Для роботи в ІТ потрібний інтернет та світло, але наразі є багато перебоїв з електрикою та зв’язком. Як ви працюєте в таких умовах?
Війна — це складний морально етап для всіх українців, щоразу вона привносить для нас нові челенджі. Проте ми тримаємося — на рівні всієї компанії ми забезпечуємо наших фахівців умовами для роботи. В тернопільському офісі обладнане резервне живлення та супутниковий інтернет Starlink. Ми продовжуємо забезпечувати офіси та підтримувати їх, щоб мати можливість працювати далі.
Крім цього, ми турбуємося про ментальне здоров’я наших фахівців. Ми маємо як регулярні ініціативи, так і короткострокові. Щовівторка у нас проходить ранкова йога для працівників. Також ми регулярно збираємося на настільні ігри та піцу, і на цікаві майстер-класи, на яких можна отримати новий досвід та ближче познайомитися з командою. Це майстер-класи з виготовлення свічок, мобільного фото, семінари з цвяхостояння, чайні церемонії, подорожі та багато іншого. А також регулярні нетворкінги для того, щоб будувати та підтримувати наше ком’юніті.
Що означає відкриття офісу для тернопільської ІТ-спільноти? Як під час війни підтримувати локальну ІТ-сферу?
Відкриття офісу — це про розширення нашої присутності в регіоні, тісна співпраця з усіма учасниками ІТ-сфери. Адже ми хочемо бути активною її частиною. Наразі розвиваємо технічну освіту та підтримуємо локальне ІТ-ком’юніті, а 4 листопада офіційно підписали угоду з Тернопільським ІТ-кластером.
Це дасть нам змогу краще розуміти, чого потребують тернопільські ІТ-фахівці та створювати для них актуальні події та можливості. Адже під час війни ми найбільше потребуємо підтримки одне одного. За останні кілька місяців SoftServe також організував низку власних офлайн-заходів для обміну знаннями та нетворкінгу, такі як події в укриттях SoftServe UNDERGROUND та “Однодумці” для проєктних менеджерів. Також у 2021 році ми активно підтримували та брали участь у проєктах кластеру — двічі у конференції “Файне.ІТ”, а також в .Net MeetUp та iAir MeetUp подіях.
Чи підтримуєте ви новачків в ІТ, наприклад, студентів? Як саме?
Підтримка технічної освіти та новачків в ІТ — наша довгострокова стратегія, яка продовжує діяти, попри війну. Адже ми розуміємо, що після перемоги ринок може отримати додатковий поштовх, а кількість вакансій збільшиться. Щоб використати цю можливість, потрібно готувати майбутні таланти вже зараз.
Тому маємо налагоджену співпрацю з університетами Тернополя — Західноукраїнським національним університетом, Тернопільським національним технічним університетом та ВСП "Тернопільський фаховий коледж Тернопільського національного технічного університету". З цими вишами ми влаштували у 2022 році зимову школу з автоматичного тестування (TAQC), літню практику з DevOps напрямку та 2 спільні crash-курси з мови програмування Java, а викладачі коледжу ТНТУ мали можливість пройти стажування.
Як ви підтримуєте Україну під час війни? Яким бачите 2023 рік?
Під час війни кожен має працювати на своєму фронті. Ми робимо все, щоб працювати далі, підтримувати наших фахівців та Україну. Наш корпоративний Благодійний фонд “Відкриті очі” з лютого доставив близько 327 тонн гуманітарної допомоги українцям, закупив та передав на передову близько 35 автомобілів швидкої допомоги з усім необхідним медобладнанням. Крім цього, допомагаємо також власною технічною експертизою. Через власну краудсорсингову благодійну платформу Open Tech волонтери SoftServe оновили сайт Повернись живим та Львівської обласної військової адміністрації, запустили додаток для дошкільнят НУМО Розвивальні ігри, а також платформу дистанційного навчання для університетів. На цьому ми не зупиняємося — ще багато проєктів наразі в роботі.
Наступного року компанія відзначає 30-річчя, тож ми сподіваємося, що зможемо його зустріти у мирній Україні. А разом з цим, готуємося до поточних та майбутніх викликів.