Нульове розмитнення авто прикриють. Коли це може статися та чому влада передумала
"Нульове розмитнення" автомобілів, скоріше за все, незабаром скасують, не чекаючи закінчення воєнного стану, пише Економічна правда
Місяць потому Верховна Рада разом з іншими категоріями товарів звільнила від митних платежів і транспортні засоби, що ввозяться в країну. Українців звільнили від сплати ПДВ, акцизу та ввізного мита при розмитненні автівок.
Проте створення черг на кордоні, які заважають проїзду транспорту із зброєю та гуманітарними вантажами, змусили владу переглянути своє рішення.
Що сталося?
26 квітня у парламенті зареєстрували законопроєкт, який пропонує відновити оподаткування транспортних засобів, що ввозяться з-за кордону.
Риторика чиновників однозначна: рішення про пільгове розмитнення було помилкою. Лише за перший тиждень дії "нульового розмитнення" ця "помилка" коштувала дефіцитному держбюджету 350 млн грн.
За підрахунками податкового комітету Верховної Ради, після нарощування обсягів ввезення "євроблях" країна, яка воює, щодня втрачала близько 100 млн грн.
У довідці, яку ЕП отримала в Держмитслужбі, зазначається, що в режимі "нульового мита" до 25 квітня в Україну було ввезено 19 тис авто, через що бюджет недоотримав понад 2 млрд грн.
Причому серед ввезених машин – десятки авто преміум-класу. Наприклад, Mercedes-Benz S560 вартістю 3,7 млн грн, Mercedes-Benz S400 за 3,3 млн грн, Cadillac Escalade за 3,1 млн грн, AUDI Q7 за 2,4 млн грн.
Це не зовсім відповідає основній меті введення "нульового мита": поповнити знищений війною автопарк українців. Як відомо, за перші місяці війни громадяни втратили близько 500 тис машин.
"Нульове мито" також мало допомогти волонтерам, які завозили машини для ЗСУ. Утім, "вікно можливостей" відчинилося для всіх, у тому числі для тих, хто вирішив на цьому заробити. І справа тут не лише в дорогих авто.
Чому "нульове розмитнення" скасовують?
Головна проблема – черги, які перевантажували митні пропуски з обох сторін кордону і гальмували доставляння в Україну гуманітарних вантажів та зброї для ЗСУ.
"Оформлення нових транспортних засобів об'єктивно займає багато часу, через що у величезних чергах цілодобово простоюють волонтери з гуманітарними вантажами: спорядженням для бійців, продуктами харчування та медикаментами", – пояснював заступник міністра інфраструктури Мустафа Наєм.