НАЗК маніпулює інформацією щодо премій міського голови Тернополя, не надає протокол для ознайомлення, але публікує його у соцмережах
Відповідно міський голова не мав можливості подати свої пояснення, які повинні бути відображені у протоколі, або ж відмовитися від підпису протоколу та вказати мотиви відмови. До речі, про факт складання протоколу міський голова теж дізнався з публікації на сайті НАЗК.
Розмір премії.
Повномасштабна війна в Україні розпочалася 24.02.2022 року. І всупереч гучним заголовкам у публікації НАЗК, розмір премії міського голови з цієї дати не перевищувала 100% розміру посадового окладу. Окрім того, інформація про розмір премії надавалася на запити усіх бажаючих і на час війни вона становила, у березні 2022 року – 90%, з квітня по листопад-100%, а у грудні – 0%. Окрім того, розмір цієї премії є нижчим, аніж у інших посадових осіб міської ради.
Також у 2022 році міський голова взагалі не отримував матеріальної допомоги.
Відповідно, публікації НАЗК щодо розміру премії на час війни та інформація про отримані матеріальні допомоги – неприйняті та є неправдивими. І загалом така дискусія з НАЗК щодо цих питань повинна відбуватися в іншій площині, що передбачена чинним законодавством. Оскільки публікації НАЗК порушують один із основних принципів – принцип презумпції невинуватості, який закріплений у ст. 62 Конституції України. Цей принцип встановлює правило, відповідно до якого, особа вважається невинуватою у вчиненні правопорушення, доки її вину не буде доведено в законному порядку, тобто у судовому рішенні.
Хто встановлював розмір премії
Теперішня каденція міського голови Сергія Надала розпочалася у 2020 році. На першому засіданні виконавчого комітету була створена комісія з визначення розміру премії міському голові, яка й скеровувала до виконання офіційний документ щодо розміру премії. Таким чином, міський голова не встановлював собі розмір премії, а лише як розпорядник коштів скеровував рішення Комісії до виконання.
Тому відсутні правові підстави стверджувати про максимальний розмір премії міського голови, оскільки такий розмір премії нормами законодавства не встановлений. А у цьому випадку щомісячний розмір премії міського голови визначається у кожному місяці бюджетного року в межах фонду оплати праці окремою Комісією.
Щодо терміну конфлікту інтересів
У зазначеній публікації НАЗК вказує, що у Базі знань НАЗК (покликання http://bit.ly/43dgUjC) можна дізнатися про те, як отримувати премії без конфлікту інтересів, однак, здійснивши детальне вивчення цих матеріалів можна дійти висновку, що там відсутні будь-які роз’яснення, що стосуються правовідносин, описаних у протоколі НАЗК та погодитись з тим, що конфлікт інтересів під час прийняття керівником рішення про встановлення того чи іншого виду виплати буде відсутній, якщо він зобов’язаний встановити конкретний розмір виплати, і законодавство не дає змоги йому зробити вибір щонайменше із двох чи більше можливих варіантів розмірів виплати (відсутність дискреції).
Тай загалом, з часу повномасштабного вторгнення робота міських голів полягала не лише межах виконання «функціональних обов’язків чи дотриманням правил внутрішнього трудового розпорядку, трудової дисциплінки», - як це у протоколі пише НАЗК, а й передбачала цілодобову роботу для забезпечення життєдіяльності міста в час війни.