Маєте проблеми у Тернополі з теплом та гарячою водою: хто винен і куди звертатися?
У Тернополі вже більше тижня повноцінно стартував опалювальний сезон. Фактично подачу тепла розпочали ще з вересня. Тепло отримали міські лікарні. З 26 жовтня опалюються дитячі садочки. Наразі до центрального теплопостачання підключені усі будинки. Але залишаються окремі скарги про відсутність або недостатній рівень тепла у квартирах.
Тепло доведено до всіх 726 будинків
Міський голова Тернополя розповів про проблеми перших днів опалювального сезону
«Впродовж перших днів опалювального сезону було близько 20 аварійних ситуацій. Одна з них виникла на зовнішній мережі, інші у будинкових внутрішніх мережах. Вони були локалізовані. Нажаль, на одній мережі, де було пошкоджено зовнішні мережі, на вул. Чубинського, п’ять будинків не змогли вчасно отримати тепло. Ремонтні бригади виявили та усунули пошкодження. Наразі всі бюджетні установи, всі навчальні заклади, всі медичні заклади, всі адміністративні будівлі, а також всі 726 будинків з теплом, в усі подано теплоносій. З існуючих 42 котелень наразі працює 41 котельна, одна котельня перебуває в резерві», - пояснив Сергій Надал.
За його словами довела свою ефективність єдина система подачі тепла та гарячої води.
«Запрацювала єдина система подачі тепла та гарячої води. Створена єдина мережа котелень, які працюють на газі й на альтернативному паливі. Це дозволяє оперативно реагувати на критичні ситуації. Для прикладу, завдяки котельням на альтернативі, у разі відсутності газу, буде можливість подавати тепло з одного мікрорайону в інший», - зазначив Сергій Надал.
Що робити людям, в яких виникли проблеми з теплом або гарячою водою?
В основному проблеми виникають через розбалансовану систему в самому будинку. Якщо в якійсь з квартир будинку холодно, проблеми можуть бути не в її квартирі, а в сусідній. Для прикладу нерозповітряні батареї. Найоперативніше цю проблему може усунути керівництво Об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ) – іншими словами ЖЕКів. До них, найперше мають звертатися люди, коли виникає проблема. Саме керівники ОСББ та Обслуговуючих організацій беруть оплату, щоб всі мережі будинку були справні. Тепловики зобов’язані подати теплоносій безпосередньо до входу у будинку. Всередині будинку всі проблемні моменти мають ліквідовувати ремонтники ОСББ та Обслуговуючих організацій.
Міський голова Тернополя повідомив, що міська рада постійно моніторить скарги, які надходять від людей щодо проблем з отриманням гарячої води та тепла, щодо поганої роботи Обслуговуючих організацій та ОСББ.
«Намагаємося втручатися. Вирішуємо проблеми. Але найперше, люди мають звертатися саме до ОСББ та Обслуговуючих організацій. Це їх функціональні обов’язки. За це ви їм платите гроші», - підсумував Сергій Надал.
Нагадаємо
У Тернопільські громаді працює сервіс сіті-бот «Назар», за допомогою якого жителі міста можуть повідомляти відповідні служби про виникнення комунальних проблем. Для використання сервісу необхідно зі свого смартфону, на якому встановлено Viber чи Telegram, перейти за посиланням https://citybot.pro/citybot-nazar-ternopil та обрати потрібний месенджер.