«Найбільша розкіш – це розкіш людського спілкування» ©

Найбільша спільнота Тернополя в соціальних мережах

Авторизація

Авторизуйтеся

Які фактори можуть перешкоджати розвитку мовлення?

Існує багато зовнішніх впливів та факторів які можуть зашкодити або ж уповільнювати темпи розвитку мовлення дитини.

Тут ми маємо на увазі не лише фізіологічні порушення (вади слуху, гіпо або гіпертонус язика, вади артикуляційного апарату, неправильний прикус і т.д.), а й ті фактори, які оточують дитину в повсякденному житті, побуті, ті умови, які створюємо ми самі для дитини.

До таких «шкідників» ми можемо відносити:
🏮надмірне та тривале сюсюкання з дитиною; наслідування мовлення дитини. Якщо ваша малеча використовує такі словесні конструкції як: «Ляля плаче, машина бібі, лялі бобо» і т.д., дорослим не слід повторювати їх за дитиною. Необхідно говорити чітко, розгорнуто. (Дівчинка плаче, машина сигналить/їде, дівчинці боляче)
🏮 не чекати пояснень чи побажань дитини. Часто буває, що батьки створюють такі умови для дитини, які не вимагають від неї мовлення, трактування чи пояснень. Наприклад дитина хоче їсти, і мама без слів це розуміє.(дитя використовує жести, міміку, рухи, які вказують на бажання того чи іншого). І тоді мама одразу виконує бажання дитини, тим самим демонструючи, що розуміє дитину без слів. Це і призводить до того, що малеча просто на просто не розуміє, для чого їй тоді говорити, якщо її і так розуміють без слів.
🏮 Чим пізніше дитина «потоваришує» з телевізором/планшетом/телефоном - тим краще. Справа в тому що гаджети абсолютно не впливає на розвиток мовлення, і яка б там кольорова картинка не була , чи пісня не грала, вона не впливає на поповнення словникового запасу дитини.
🏮Якнайшвидше «розлучитись» з соскою:цей процес, ссання соски, уповільнює темп формування зубощелепної системи і призводить до закріплення неправильного прикусу у дитини.
🏮Часте спілкування з дитиною «на ходу». При цьому часто відсутній зоровий контакт, так би мовити мовлення очі в очі. При такому спілкуванні дитина виразно бачить артикуляцію дорослого, чітко чує всі слова.
🔖 Висновок: спілкуйтесь з вашою малечою якомога частіше, відводячи для цього час не лише дорогою до школи чи садочку, але і вдома, в спокійній обстановці. Вимагайте від дитини пояснень своїх дій, розповідей про її проведений день. Ніколи не виконуйте забаганки дитини,поки вона сама не попросить зробити це.🤗

Логопед-дефектолог Ганна Козіцька

Від Тарнополя до Тернополя
Коментарі (0)
Авторизація
Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі