Чи вистачить нових автобусів для Тернополя
Такої кількості за підрахунками помічника мера і радника з питань урбаністики і транспорту Антона Марчевського буде цілком достатньо, пише Терен
– Більше автобусів і не треба буде. Маючи покриття міста тролейбусними лініями на приблизно 80% (щільність ліній одна з найвищих в Україні), буде нелогічно тримати парк на 100 автобусів. Потрібно розвивати тролейбусний парк. У нас досі більша половина маршрутів недоукомплентована, – пише він. – Нормальні інтервали (6-12 хвилин у час-пік) є лише на 10, 11 маршрутах, із перебоями (через нестачу випусків) на 1 і 2. На решті маршрутів інтервали 15-25 хвилин (у години-пік).
Для забезпечення інтервалів 8-12 хвилин, за словами експерта, потрібна наступна кількість тролейбусів на недоукомплентовані маршрути:
– №3 – 8 тролейбусів (зараз 4, інтервал у піки – 22 хв.);
– №4 – 6 тролейбусів (зараз нуль, маршрут не діє);
– №5 – 10 тролейбусів (зараз 4-6, інтервал у піки – 15-25 хв.);
– №6 – спецрейси, тому не враховуємо;
– №7 – 8 тролейбусів (зараз 4, інтервал у піки – 25 хв.);
– №8 – 8 тролейбусів (зараз 4, інтервал у піки – 25 хв.);
– №9 – 8 тролейбусів (зараз 4-5, інтервал у піки – 16-22 хв.);
– на маршруті №10 є 8 тролейбусів з інтервалом 6 хвилин;
– на маршруті №11 є 10 тролейбусів з інтервалом 8 хвилин;
– на маршруті №2 є 8 тролейбусів з інтервалом 8 хвилин (якщо є недовипуски, інтервал може подвоїтися);
– на тролейбусно-автобусному маршруті №1/№1а є 8 машин з інтервалом 8 хвилин (якщо є недовипуски, інтервал може подвоїтися).
– Рахуємо: 4+6+6+4+4+4 = 24 тролейбуси, – продовжує він. – На наявні маршрути. Плюс-мінус. Бо при такій кількості, можливо, довелося б коригувати графіки та кількість тролейбусів на цих маршрутах, щоб десь не було перенасичення транспорту. А тепер додамо до цієї кількості 8 тролейбусів на маршрут №16, який зараз обслуговують маршрутки перевізника АТК «Еталон». Зауважу, що маршрут на 100% проходить під тролейбусними лініями, тобто нічого добудовувати не потрібно. Аналогічно з маршрутом №15, який обслуговується приватними перевізниками по угоді з КП «Міськавтотранс». Орієнтовно ще плюс 8 тролейбусів. Разом уже 40 тролейбусів. Кількість можна дещо зменшити за умови закупівлі гармошок, які у півтора рази довші та вмістиміші за короткі тролейбуси. Інтервали на деяких машрутах можуть дещо збільшитися, але в цьому може бути раціональне зерно.
Нагадаємо, сьогодні КП «Тернопільелектротранс» підписало угоду про закупівлю 20 автобусів з Чехії на суму 408 тис. євро.