«Найбільша розкіш – це розкіш людського спілкування» ©

Найбільша спільнота Тернополя в соціальних мережах

Авторизація

Авторизуйтеся

10 практичних порад від логопеда для розвитку мовлення дитини

Прийнято вважати, що мовлення- це лише акт говоріння, моторна реалізація думки, передача певної інформації. І частково це так і є. Але за цей процес відповідає багато фізіологічних, психічних та емоційних процесів. Саме тому затримка мовлення, порушення звуковимови та безліч інших проблем, пов’язаних з цим процесом- це питання не однієї ланки розвитку дитини. За цим всім часто стоїть і генетичний аспект, і фізичний, педагогічний і т.д.

Та все ж, якщо розвиток дитини відповідає віковим нормам, дитина демонструє динаміку у мовленні, батькам варто дотримуватись цих простих, але таких важливих рекомендацій. 

1. Говоріть з дитиною правильно, без пестливих та пом’якшених форм. Адже ваше мовлення- це приклад для наслідування.
2. Обмежуйте екранний режим та контролюйте контент. До 3-х років екранний режим взагалі не рекомендується. 
3. В період до 3-х років серед іграшок дитини обов’язково повинні бути присутні музичні інструменти, піраміди, тваринки. Використовуйте більше предметності. 
4. Якщо дитина у віці до 3-х років не любить слухати казки-не примушуйте її. Спробуйте заспівати колискову.
5. Емоційно збагачуйте своє мовлення. Дитина буде прислухатись до голосу дорослого з цікавістю та інтересом. 
6. Створюйте мотивацію для дитини щодо мовлення. Це стосується тих випадків, коли дорослий лише за поглядом вже може зрозуміти, що дитина хоче і одразу ж дає. Тим самим в дитини формується поняття: «Для чого мені говорити, якщо мене і так розуміють».
7. Не критикуйте дитину за її неправильне мовлення. Фраза «Я тебе не розумію» замініть «Спробуй ще раз, але повільніше». Коли в дитини порушена звуковимова- вона фізично не може вимовити певний  звук у слові! Тому примушувати її сказати «Рррриба» немає змісту🤷🏻‍♀️ оскільки звук «Р» ще не вимовляється дитиною ізольовано. (Це приклад, який найчастіше застрічається, але це стосується і інших звуків) 
8. Найкращий віковий період для постановки звуків припадає на 5 рік. Цей вік характеризується емоційною стабільність, стійкістю, внутрішньою мотивацією та свідомістю дитини. Пам’ятайте! До початку навчання у школі звуковимова дитина повинна бути чітка, правильна та граматично сформована.
9. Не порівнюйте свою дитину з іншими, або ж з старшими братиками та сестричками. Адже цим ви знижуєте самооцінку та мотивацію дитини.
10. Поповнюйте словниковий запас дитини прикметниками. Звертайте увагу на деталі, описуйте те, що оточує вас дорогою в садочок чи у школу. Вчіть дитину порівнювати, знаходити спільні та відмінні ознаки. 

Бажаю, аби ваша малеча успішно розвивалась та радувала вас своїми досягненнями. 

З повагою, логопед-дефектолог Ганна Козіцька

Для запису на консультацію телефонуйте 0677339300 або долчуйтесь у instagram

 

Від Тарнополя до Тернополя
Коментарі (0)
Авторизація
Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі