Вперше на Тернопільщині запрацювала справжня авіашкола: майже усі бажаючі можуть навчитися літати

22 січня 2022 р. 21:40

Зовсім скоро разом з учнями – професійними пілотами тернопільської авіашколи, ви зможете полетіти не тільки в будь-яке місто України, й за кордон, проте це все згодом…

– Як виникла ідея відкрити у Тернополі авіашколу?

– У нас в Тернополі вже близько 2-х років існує аероклуб. Літають пілоти, є літаки, пише Номер 1

Протягом його існування з’являлося дуже багато людей, які говорили, що теж хочуть літати, мріють про це, все життя марять небом. Поки літаків у Тернополі не було, доти й люди не так сильно думали про них. А тепер, коли вони з’явилися, коли можна підійти, доторкнутися і навіть політати з кимось із пілотів, мрії стали ближчими до здійснення. Не так давно до нашого аероклубу приєднався Михайло Лампік. Це пілот інструктор-випробувач, колишній учасник пілотажної групи «Українські соколи». Він був одним з ініціаторів заснування цієї школи авіації, тому що сам може докласти до неї своїх професійних зусиль як інструктор. Він сертифікований спеціаліст, літав із військовими курсантами, вчив їх льотної справи і може бути корисним тут. Відколи він у Тернополі, відтоді почалася робота із заснування школи авіації. Ми шукали всі можливості, як це почати, як відкрити її, і тепер починаємо співпрацю із  Західноукраїнською школою авіації, що знаходиться у Львові.

– Із скількох етапів складається курс навчання в авіашколі?

– Курс навчання – це теоретична частина і практична, тобто польоти. Теоретична частина складається з 3-місячного теоретичного навчання. Три рази в тиждень орієнтовно до 2-х годин часу. Навчання може відбуватися і в онлайн-форматі, на платформі «Zoom» чи «Skype». А також стаціонарно у власному кабінеті з викладачами.

– Яка ціна теоретичного навчання?

– Ціна саме цього навчання сягає 15 тис. гривень. На даний час є 9 льотних дисциплін, які вивчаються. Після їхнього вивчення здається теоретичний екзамен. Після одного місяця теоретичного навчання дозволяється вже потрохи переходити до практичних навчань, тобто пілотувати з інструктором.

– А з якого віку можна до Вас іти навчатися?

– Як таких вікових обмежень немає. Звісно, що з 18-ти років, а далі за станом здоров’я.

– Чи є обмеження щодо ваги пілотів?

– Немає таких параметрів, як вага пілота, але є стосовно ваги, яку літак може підняти. Вона у різних літаках відрізняється, коливається від 200 кілограмів до 600. Тобто у 200 кг входить і вага пілота, і вага пального, яке може підняти літак. Чим більша вага пілота, тим менше пального можна завантажити в літак і тим відповідно меншу відстань він пролетить.

– До речі, які літаки авіашкола має у власності?

– У Тернополі ще немає сертифікованих літаків для авіашколи. Зараз наші пілоти літатимуть на львівських літаках моделі К-10. Але ми приглядаємося до літаків, які зможуть бути сертифікованими, оскільки їхній перелік не є великим.

«Кожна година нальоту з інструктором коштує 5000 гривень»

– Яка ціна практичного навчання? Сума лише за один політ чи за всі, що відведені для цього етапу?

– Практичне навчання – це 45 годин польотів з інструктором плюс 1,5 години – практичний екзамен, протягом якого спеціаліст визначає, чи готовий пілот до самостійних вильотів. Ці 45 годин учень повинен налітати протягом 2-х років після здачі теоретичного екзамену. Він може налітати і швидше, але тут залежить від його часових та матеріальних можливостей, тому що кожна година нальоту з інструктором коштує на даний момент 5000 гривень. Вартість така дорога, тому що літають на сертифікованих літаках, які призначені для авіашколи, їхнє обслуговування здійснюється сертифікованими не дешевими спеціалістами за протоколом після певної кількості годин. Ну і ще година роботи інструктора.Ось ці витрати впливають на вартість практичного навчання. Але ці кошти відразу платити не потрібно. Можна за кожну годину польоту окремо, це полегшить фінансове навантаження.

Читайте також