Нещодавно на сайті Тернопільської міської ради оприлюднили висновки експертів про аварійний стан дорожньої споруди.
«Стан конструкцій шляхопроводу, в цілому, вказує на високу ймовірність обвалення елементів прогонової будови, що може спричинити техногенну аварію з руйнування шляхопроводу, інженерних мереж, прокладених по ньому, залізничної колії, автомобільних та залізничних транспортних засобів. За відповідною класифікацією стан шляхопроводу визначено як «стан 5 – непрацездатний», – йшлося в повідомленні, пише Терміново
Також уже підготовлений проект рішення виконавчого комітету «Про припинення експлуатації шляхопроводу через залізничну колію на вул. Об’їзна – вул. Протасевича в м.Тернополі».
В преамбулі до проекту якраз враховуються висновки місцевої комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій при Тернопільській міській раді (протокол засідання № 4 від 21.03.2019р.).
Крім того, підставою перекриття моста є недопущенням виникнення надзвичайної ситуації.
Відтак, в результативній частині проекту рішення виконкому першим пунктом вказано:
«1. Заборонити рух транспорту по шляхопроводу на км 1337+620 дільниці Підволочиськ-Тернопіль в районі вул. Об’їзна – вул. Протасевича в м. Тернополі, над залізничною колією міжнародного транспортного коридору №3 „Берлін-Дрезден-Вроцлав-Львів-Тернопіль-Київ” з 01.05.2019р.».
Разом з тим і в разі затвердження проекту, Управління патрульної поліції в Тернопільській області повинно забезпечити нагляд за організацією руху транспорту та пішоходів в районі перекритого шляхопроводу вказаного в п.1 даного рішення.
З приводу перекриття великогаївського моста журналіст «Терміново» звернувся за коментарем до міського голови Тернополя Сергія Надала.
– Так. Це правда. Проект рішення виконкому вже є, але рішення ще не прийнято, – сказав міський голова.
– У патрульні поліції вже відреагували?
– Було засідання комісії по надзвичайних ситуаціях, де представники поліції повністю підтримали, рекомендували закрити. Представники Укрзалізниці теж рекомендували закрити, Укравтодор також.
– Надовго?
– У кращому випадку рік. Якщо будуть гроші. Чому так довго відкладалося? Тому що буде запропонована інша схема руху з врахуванням вулиці Гайової. Зараз дорожні знаки в процесі виготовлення. Сам міст може в будь-який момент впасти.
Майже поруч моста заїзд на головне дорожнє сполучення до села Великі Гаї – центр Великогаївської громади. Саме на цю дорогу повертають маршрутки та приватний транспорт до села.
– Це чиї питання: мої чи Великих Гаїв? – відповів риторично міський голова Тернополя. – Там їздить лише 30% міського транспорту. Все решту – з районів і хтозна-чий. Ми зараз якнайшвидше ремонтуватимемо «горбатий» міст. Наше питання: Гайова і «горбатий» міст.
Голова громади Олег Кохман наразі не знає, як складеться далі ситуація. Він каже, що при обговорені цього питання його на експертні комісії давно не запрошували.
– Минулого року мене ще кликали на комісії, коли обговорювалося це питання. А цього року я прочитав із преси, що міст закривають. Наступного тижня, надіюся, що будемо говорити з Сергієм Віталійовичем, як ми будемо заїжджати в село і яка буде процедура.
Олег Кохман додав, що іншого заїзду в село нема, хіба-що через Великі Бірки та село Дичків, а це додається майже 20 кілометрів дороги. Він не вірить, що будівництво нового моста завершиться швидко.
– Це дуже масштабний проект, який буде важко реалізувати. Я його не підтримую. Будівництво моста може затягнутися не на один рік, – зазначив Олег Кохман.
Дискусії щодо ремонту великогаївського мосту тривають уже не менше двох років. Ще у вересні 2016-му міською радою прийняте рішення про перекриття руху на одній смузі та обмежено рух транспорту вагою понад 8 тонн.
Минулого року в мережі оприлюднено світлини з проекту реконструкції дворівневої розв’язки біля аварійного «Гаївського мосту». Начебто задум повинен бути втілений в 2019-2021 роках. Це передбачено планом регіонального розвитку Тернопільщини. Вартість нового моста може сягнути понад 200 млн. грн.