На Тернопільщині під загрозою закриття понад 40 шкіл (фото)

12 листопада 2025 р. 21:46

У 2026 році в Україні можуть закрити понад пів тисячі малокомплектних шкіл, серед них – 42 у Тернопільській області.

Про це повідомляє сайт Education.ua з посиланням на обласні департаменти освіти.

Під загрозою – школи, у яких навчається менше ніж 60 учнів. Після ухвалення нової моделі фінансування держава більше не покриватиме витрати на утримання малих шкіл. Якщо громади не зможуть забезпечити фінансування самостійно, такі навчальні заклади або закриють, або залишать у них лише початкові класи.

«Найбільше малокомплектних шкіл – у Полтавській області (87), Львівській (70), Миколаївській (56), Хмельницькій (49), Київській і Тернопільській – по 42», – йдеться у дослідженні Education.ua.

На Тернопільщині, як і в більшості регіонів, скорочення кількості шкіл триває вже кілька років. Водночас по всій країні зменшується число державних навчальних закладів і зростає кількість приватних.

За останні п’ять років кількість державних шкіл в Україні скоротилася з 14 519 до 11 781, тоді як приватних – зросла з 354 до 510. Це свідчить про поступове переформатування освітньої мережі: держава оптимізує свої заклади, а бізнес відкриває нові.

У 2027 році на Тернопільщині відбудеться ще одна важлива зміна – запрацює реформа профільної старшої школи. Учні 10–12 класів навчатимуться не в загальноосвітніх школах, а в академічних ліцеях.

У області заплановано 46 ліцеїв, що відповідає середнім показникам по країні. Найбільше таких закладів створять у Києві (247), Харківській (215) та Одеській (203) областях.

Реформа передбачає розмежування рівнів освіти – початкової, базової та профільної старшої. Це означає, що частина шкіл Тернопільщини втратить старші класи, а учнів доведеться підвозити до ліцеїв у районних центрах.

«Міністр освіти і науки Оксен Лісовий заявив, що зараз ведуться переговори зі Світовим банком, щоб прибрати з вимог індикатор про 60 учнів», – зазначає Education.ua.

За його словами, головне завдання – зберегти доступ до освіти для дітей у сільських громадах, де кожна школа має важливе соціальне значення.

Експерти відзначають, що рішення про подальшу долю шкіл прийматимуть місцеві громади. Від їхніх можливостей залежить, чи продовжать працювати малокомплектні заклади, чи дітей доведеться возити до сусідніх сіл.

 

джерело 

Читайте також