На Тернопільщині судили матір хлопчика, який під час дистанційного навчання пропускав уроки. Про це йдеться у судовому реєстрі: справу розглянули у Шумському районному суді, а чинності рішення набрало 16 березня, пише Всеосвіта
Офіційно у суді зазначили, що жінка «не забезпечила належних умов навчання свого неповнолітнього сина 2006 року народження, її син протягом дистанційного навчання не виходив на зв’язок із вчителями, має часті пропуски навчання у школі».
У суді мати повністю визнала свою провину, щиро розкаялась та пояснила, що через запроваджені карантинні обмеження син не відвідував школу, а участь у дистанційному навчанні не брав, тому що вдома був відсутній інтернет. Наразі жінка ніде не працює.
Зважаючи на досить незначне порушення та на те, що мати визнала провину, суд ухвалив рішення не штрафувати жінку та обмежитись усним зауваженням.
Зазначимо, що подібні ситуації траплялися й раніше. Так, у лютому до адміністративної відповідальності хотіли притягнути маму малолітніх дітей через те, що вони не відвідували дистанційні заняття. Жінка пояснила, що у неї зламався телефон – його віддали в ремонт, тому можливості вчитися онлайн не було.
За словами народної депутатки Інни Совсун, таких справ у судовому реєстрі десятки, і це – приклад, як не варто розв'язувати проблему онлайн навчання.
Рік школи працюють у дистанційному режимі з нечастим відвідуванням класів. Однак ми досі не маємо уявлення про те, наскільки ефективним є це навчання. Не всі вчителі змогли опанувати онлайн інструменти викладання. Не всі діти мали вдома необхідні гаджети та доступ до інтернету. І точно не всі діти могли належним чином зосередитись, аби працювати дистанційно. Разом з тим, частині дітей дистанційне навчання дуже сподобалось, і батьки почали думати про перехід на такий формат навчання на довшу перспективу, – наголосила Совсун.
На її думку, катастрофічно бракує розуміння того, якими є наслідки дистанційного навчання.
Саме тому, якщо вже Міносвіти не спромоглось адекватно централізовано організувати дистанційне навчання, то необхідно бодай забезпечити інструментарій для моніторингового зрізу знань. Максимально уніфікованого і централізованого моніторингу рівня знань, – акцентувала нардепка.
Вона додала, що діти в різних частинах України й так мають нерівний доступ до освіти і, відповідно, різний рівень знань, а дистанційка його лише поглибила. Тому МОН повинно моніторити успішність впровадження онлайн-навчання та його доступність для всіх учнів.