Повідомив «20 хвилин» заступник начальника Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Тернопільській області Іван Костюк.
Попри це ремонтні роботи проводять — або капітальні, з інших джерел фінансування, або поточні — фактично утримання доріг та латання ям.
Де на Тернопільщині влітку 2024 року ремонтують дороги і за чиї гроші, дізнавались «20 хвилин».
— Законом України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» від 09.11.2023 № 3460-IX суттєво змінено фінансування дорожньої галузі, що унеможливлює виконання ремонтно-будівельних робіт, а показники рівня фінансування експлуатаційного утримання істотно зменшені, — повідомив Іван Костюк.
Мережу державних доріг — 1 546,7 км, — утримує на Тернопільщині Служба відновлення. То що роблять на дорогах в час війни, в рамках експлуатаційного утримання, коли на будівництво і ремонт коштів не виділяють?
— Зимове утримання доріг (очищення та посипання протиожеледною сумішшю піску та солі мережі доріг)
— Ліквідація ямковості та деформацій покриття доріг (за допомогою гарячого асфальтобетону та пневмо-струменевим методом)
— Аварійний ремонт штучних споруд
— Заходи з безпеки дорожнього руху (нанесення дорожньої розмітки, встановлення та ремонт дорожніх знаків, бар’єрного огородження тощо)
— Аварійні роботи (ремонт водопропускних труб, прибирання повалених дерев та покриття доріг після стихії)
— Боротьба з борщівником, скошування узбіччя, прибирання мережі тощо
— Обслуговування комплексів зважування-у-русі WiM та камер відеоспостереження.
Хто і де латає ями на Тернопільщині?
Договори на експлуатаційне утримання Служба відновлення та розвитку інфраструктури у тернопільській області має з 6 підрядними організаціями, між якими розподілена мережа автошляхів: ТОВ «Техно-Буд-Центр», ТОВ «Авакс-Проф», ТОВ «БМБУД», ТОВ «Вест Роудз Компані», ТОВ «Спец-Буд Стандарт», ТОВ «Глобал Білд Інжиніринг», повідомили у Службі відновлення.
— В умовах воєнного стану служби відновлення першочергово зосередили увагу на на відновленні зруйнованих та аварійних штучних споруд, виконанні робіт з експлуатаційного утримання, в першу чергу на автомобільних дорогах I і II рівнів експлуатаційних вимог, відповідно до ДСТУ 3587:2022 «Безпека дорожнього руху, Автомобільні дороги. Вимоги до експлуатаційного стану», — повідомив Іван Костюк. — А також на забезпеченні належного транспортного сполучення автомобільними дорогами загального користування державного значення, які відіграють важливу роль в обороноздатності країни для відсічі збройної агресії російської федерації проти України і захисту держави
З початку року у межах області проводять роботи з ліквідації аварійної ямковості на дорогах:
Н-18 Івано-Франківськ – Бучач – Тернопіль (ділянка на обході міста Бучач)
Н-02 /М-06/ – Кременець – Біла Церква – Ржищів – Канів – Софіївка (ділянка Радивилів – Кременець)
Р-39 Броди – Тернопіль (ділянка Біла – Плотича)
Р-24 Татарів – Косів – Коломия – Борщів – Кам'янець-Подільський (на всій протяжності в межах області)
Р-87 (ділянки Завалів – Тютьків та Теребовля – Гримайлів)
Р-43 /М-19/ – Ланівці – /Н-02/ (по усій протяжності, за винятком Ланівців).
Крім того, в межах наявного фінансування проводять ліквідацію аварійної ямковості на найбільш критичних ділянках територіальних доріг:
Т-20-01 Бучач – Чортків – Скала-Подільська
Т-20-06 Городище – Зарваниця – Бучач
Т-20-02 Тернопіль – Скалат – Жванець
Т-20-04 Бережани – Підгайці – Монастириська
Т-20-13 Почаїв – Зборів
Т-20-18 Зборів – Козова
Т-20-11 Копичинці – Гусятин
Т-20-17 Гримайлів – Яблунів
Т-20-15 Борщів – Заліщики
Т-20-05 Бучач – Нижнів
Т-20-07 Бережани – Нараїв – Брюховичі.
Які мости ремонтують
Крім того, в межах експлуатаційного утримання, Служба відновлення проводить ремонт аварійних штучних споруд мостів і шляхопроводів. До кінця 2024 року планують завершити ремонт на таких об’єктах:
— Шляхопровід через залізницю поблизу міста Чортків у складі дороги Т-20-01. Тут провели заміну зношеного дорожнього покриття.
— Міст через річку Нічлава у селі Пробіжна на дорозі Т-20-02 Тернопіль – Скалат – Жванець
— Проводиться влаштування захисного покриття тротуарів, перильного та бар’єрного огородження. Залишилося провести антикорозійний захист підмостових поверхонь та земляні роботи.
— Міст у селі Колиндяни на автошляху Т-20-02. Триває влаштування захисного покриття тротуарів, перильного та бар’єрного огородження. Заплановані земляні роботи і антикорозійний захист підмостових поверхонь.
— Міст через річку в селі Шибалин на трасі М-30 Стрий – Ізварине. Запланований ремонт опор та насадок, антикорозійних захист підмостових поверхонь.
— Міст через струмок поблизу села Плотича на трасі М-30 Стрий – Ізварине. Запланований антикорозійний захист підмостових поверхонь, ремонт конуса.
— Міст в селищі Скала-Подільська через річку Збруч на трасі Р-24 Татарів – Косів – Коломия – Борщів – Кам'янець-Подільський. Запланована заміна зношеного дорожнього покриття.
— Міст у селі Клювинці на автошляху Т-20-17 Гримайлів – Яблунів. Заплановано ліквідувати розмив земельного полотна на підходах, провести ремонт опор та насадок.
— Міст у селі Новосілка на автошляху Т-20-15. Тут вже зроблено антикорозійний захист підмостових поверхонь. Відремонтовано перильне огородження та тротуарні блоки.
— Міст у селі Вишнівець на трасі М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече. Тут замінено перильне огородження.
— Заплановано в межах співфінансування Трибухівецької ОТГ відремонтувати міст у селі Цвітова. Зокрема, замінити зношене дорожнє покриття та відремонтувати тротуари.
Служба відновлення зараз проводить ремонт 3 водопропускних труб на автомобільних дорогах:
Н-02 (в місті Почаїв)
Т-20-15 (поблизу міста Борщів)
Т-20-02 (поблизу села Гермаківка)
У ями закатали 47 мільйонів
— Там, де зношене покриття автошляхів чи інфраструктура потребує термінового ремонту, Служба співпрацює із територіальними громадами, — пояснив Іван Костюк. — Завдяки співфінансуванню робіт державою і ОТГ, можемо поліпшити більше ділянок зі старим покриттям та забезпечити ліквідацію аварійної ямковості.
Цьогоріч завдяки партнерству з Бучацькою ОТГ поліпшили проїзд дорогою Т-20-01 Бучач – Чортків – Скала-Подільська у межах громади. Аналогічно з Лановецькою ОТГ – полагодили частину дороги Р-43 /М-19/ – Ланівці – /Н-02/. У рамках співфінансування з Борсуківською ОТГ відремонтували ділянку Т-20-09 Вишнівець – Ланівці. Шумська ОТГ допомогла поліпшити дорогу Р-26 Острог – Кременець у межах громади.
— Загалом від початку 2024 року на ліквідацію ямковості на державних автошляхах Тернопільщини Служба відновлення використала 47 мільйонів гривень, — повідомив Іван Костюк.
Навіть під час воєнного стану, кажуть у Службі відновлення, системно ремонтують аварійні штучні споруди, щоб не допустити ускладнень руху транспорту на державних дорогах. Йдеться про мости, шляхопроводи та водопропускні труби, які мають критичне значення для збереження безпечного проїзду автошляхами.
— Наголосимо, що Уряд спрямовує на такі проєкти кошти Європейського інвестиційного банку, — повідомив Іван Костюк. — Фінансування цільове та не може бути перенаправлене на інші об’єкти.
1. Найбільший об’єкт, який відновлює Служба в Тернопільській області, – міст через річку Гнізна у місті Теребовля. Він є частиною міжнародного коридору Е-85 та української траси М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече. Реконструкція мосту у Теребовлі включає будівництво нової споруди з «нуля» і повне оновлення підходів до неї.
2. Триває капітальний ремонт шляхопроводу через залізницю біля Тернополя в складі дороги Р-41 Обхід Тернополя. Споруда відкрита для проїзду, проводяться фінішні роботи на підмостових поверхнях.
3. Напередодні завершили капітальний ремонт мосту біля села Івачів-Долішній на трасі Р-39. Його перетворили на водопропускну трубу, влаштували нове покриття на штучній споруді та підходах до неї. Встановили нові дорожні знаки, бар’єрне огородження та нанесли розмітку.
Крім цього, на початку 2024 року завершили капітальний ремонт ще 3 штучних споруд:
— мосту на обході міста Зборів (траса М-09 Тернопіль – Львів – Рава-Руська)
— шляхопроводу поблизу Великого Глибочка на трасі Р-41 Обхід Тернополя
— мосту біля села Шляхтинці на трасі М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече.