Картка тернополянина:До кінця березня закінчаться усі перехідні періоди

18 березня 2018 р. 11:07

Тернопіль фактично став одним із перших міст України, які перейшли на європейську практику надання транспортних послуг.

Розпочали з електронної оплати проїзду, і уже повним ходом йдуть далі – закуповують додаткові одиниці транспорту, відкривають нові тролейбусні лінії, паралельно покращують стан доріг та переходять на більш енергоощадне освітлення вулиць, передає сайт "Терноград".

Запровадження електронного квитка стало вимогою часу, аби готівка перестала «осідати в кишенях» перевізників, а почала працювати на користь міської громади. І допоки інші міста лише розробляють механізми, тестують інструменти, думають, де взяти кредити тощо – Тернопіль уже на фініші повноцінного впровадження е-квитка, і впевнено крокує далі у транспортній реформі.

Мерія міста розсудливо і завчасно підійшла до впровадження електронної оплати за проїзд, і в цьому процесі постійно зважувала на думку тернополян, враховувала їхні побажання.

Тестувати е-квиток розпочали ще рік тому — спершу у тролейбусах. Виявивши підводні камені, систему запровадили й у маршрутках. Роз’яснювали, вчили, входили у ситуацію. Тож, станом на середину березня, більшість жителів міста уже оформили «Картку тернополянина», оцінили її вигоди та навчилися нею користуватися.

Так само, як і водії полишили спроби саботажу. Хтось із них взагалі звільнився, зрозумівши, що наживатися на інтересах громади більше не вдасться. Тож на маршрутах залишаються ті, хто адаптувався і згоден працювати за новими чесними правилами європейського зразка.

У мерії міста з розумінням підійшли до того, що тернополянам потрібен був час, аби зрозуміти суть транспортної реформи та банально виготовити «Картки тернополянина» – що займає близько 20-25 робочих днів. Тому, кілька разів міська рада запроваджувала певні перехідні періоди.

Наразі закінчується останній із них, який стосувався пільговиків. Розуміючи те, що більшість пільгових категорій – це люди похилого віку, одинокі, особи з інвалідністю та інші вразливі верстви, в мерії дали їм можливість деякий час здійснювати проїзд паралельно, як по «Картці тернополянина», так і пред’являючи посвідчення відповідного зразка. А от з 1 березня проїзд мав здійснюватися уже виключно по «Картка тернополянина. Пільгова».

Та, як повідомили у міськраді, загалом понад 41 тисяча пільговиків подали документи на виготовлення пільгової «Картки тернополянина». Але станом на 1 березня близько 4 тис пільговиків хоч і подали документи на оформлення, але отримати картку ще не встигли. Тому керівництво міста знову пішло людям на зустріч, і наразі проїзд пільговиків у громадському транспорті Тернополя здійснюється за тими правилами, які діяли до цього часу.

Але приблизно з 19 березня проїзд у громадському транспорті Тернополя буде здійснюватися виключно за наявності електронного квитка: «Картки тернополянина», «Картки тернополянина. Пільгової», учнівської/студентської «Картки тернополянина», неперсоніфікованого е-проїзного. Його можна буде оплатити й готівкою, але дорожче на гривню.

При цьому вартість проїзду при оплаті соціальною карткою чи е-проїзним – дешевша: у тролейбусах – 3 грн, у маршрутках – 4 грн. Можна заплатити й готівкою, але дорожче: по 4 грн і 5 грн відповідно. Водночас для зручності пасажирів вже є можливість оплати проїзду і звичайними банківськими картками як в комунальному, так і в приватному транспорті.

Нагадаємо, що пільговикам, яким законодавством надано право пільгового (безоплатного) проїзду та які офіційно зареєстровані у м. Тернопіль, платити за виготовлення електронного квитка-пільгова «Карта тернополянина» платити не потрібно – ці витрати взяла на себе міська рада Тернополя.

Також звертаємо увагу, що мерія міста домоглася від приватних перевізників зняття обмежень на проїзд пільговиків: раніше в маршрутках безкоштовно могло їхати лише три пільговики, тепер з 10:00 год – без обмеження кількості на рейс.

Віра СОТНИК

Читайте також