Начальник управління транспортних мереж та зв’язку Олег Вітрук розповів, що при розрахунку електронним квитком "Соціальна карта Тернополянина" оплата становитиме 12 гривень. Оплата неперсоніфікованим електронним квитком — 14 гривень і 15 гривень — при розрахунку банківською карткою.
"Востаннє тарифи підвищували у 2021 році. З того часу значно зросли витрати на перевезення, від 80 до 120%. Квиток необґрунтовано дешевий, це нам підтвердила Державна аудиторська служба, яка проводила перевірку, вона так і написала: "Вартість проїзду не відповідає економічно обґрунтованому тарифу", занизька. До прикладу, наші тролейбуси: у червні 2021 року кіловат електроенергії вартував 3 гривні 40 копійок, а зараз — 9 гривень 46 копійок і ця тенденція продовжується. Це спонукало до перегляду тарифів. Незалежна експертна аудиторська фірма зробила аналітику поданих розрахунків і згідно з висновками, допустимий рівень вартості в автобусах 15 гривень 54 копійки й у тролейбусах — 19 гривень 90 копійок".
Кореспонденти Суспільного запитали тернополян та людей, які переселилися з інших областей, що вони думають про нові тарифи на проїзд:
"Тернопіль місто невелике, його можна перейти пішки. Зарплати тут низькі. Як можна піднімати тарифи на проїзд до 15 гривень? На рівні з Львовом і Києвом? Це абсурд", — каже тернополянка Оксана.
"Чесно, як людини з числа ВПО, то ціни не дуже доступні, це дорого, ми звикли до інших цін. Проте, я часто не їжджу, на роботу ходжу пішки, тому я цього може і не відчую", — розповіла переселенка з Херсона Анна Синенко.
"Я працюю в торговому центрі, треба їздити у другий кінець міста. Мені добиратись туди і назад — це суттєво по фінансах. Я не маю картки тернополянина, але маю проїзний квиток, різниця у гривні, здавалось би, що це не суттєво, але воно по-трохи капає. Я просто поповнювала собі картку на 200-500 гривень і мені в середньому вистачало 500 гривень на місяць. Однак, якщо проїзд подорожчає на 5 гривень і ще інші витрати на проїзд, то тисяча гривень буде виходити", — каже тернополянка Христина Тарвід.
"Я нормально ставлюсь до підняття тарифів на проїзд. Думаю, в наші часи це може й потрібно, враховуючи який стан в країні", — тернополянин Андрій Рабада
"Мені пощастило вистояти довгі черги і отримати карту тернополянина, тому раніше я платив 8 гривень за проїзд. За новими цінами буду платити 12 гривень. Мене абсолютно це влаштовує, лишень заради того, щоб громадський транспорт розвивався і люди в цій галузі отримували гідну зарплату", — каже тернополянин Юрій Завадський
Підвищення тарифів прокоментував завідувач кафедри транспорту і логістики Західноукраїнського університету Павло Попович.
"У нас велика кількість пільговиків, десь близько половини від усіх пасажирів. Це пенсіонери, студенти під час навчання, школярі. Ще маємо проєкт "Єдиний квиток", де пів години із одним квитком можна зробити пересадку, це теж впливає на собівартість. Тариф 15 гривень — це точка беззбитковості. Деякі маршрути прибуткові, а деякі збиткові. Коли формували Міністерство транспорту у 2001 році, то методичні рекомендації поновлялися з формування собівартості пасажирських перевезень. Там прописано, що для автотранспорту закладена амортизація рухомого складу, вартість палива й мастильних матеріалів. Для електротранспорту, то в собівартість закладена зарплата працівників".