Як вибрати безпечні товари? Про це у матеріалі 20 хвилин
У багатьох мережах магазинів та супермаркетів міста продають продукцію власного виробництва, випічку та готові товари на вагу – печиво, солодощі. Проте зберігають їх по-різному.
Чи є спеціальне пакування або, принаймні, закриті прилавки, де зберігають такі товари? Журналісти «20 хвилин» побували у кількох мережах міста – «Сільпо», «АТБ», «Рукавичка», «Сім23», NOVUS та Spar. Ми оглянули, як зберігають випічку та печиво. Чи є тут спеціальні щипці та одноразові поліетиленові рукавички, щоб набирати товар?
NOVUS
Супермаркет розташований на вулиці Перля. У ньому можна купити випічку власного виробництва – хліб, булочки, рулети кекси, печиво, солодка випічка тощо.
Однак майже вся свіжа продукція лежить на відкритих прилавках без будь-якого пакування. Покупці мають самостійно покласти її у спеціальні пакети. Для цього є щипці та одноразові рукавички.
На одному з прилавків помітили муху, яка повзала по випічці.
Печиво власного виробництва розфасовано по лотках, тож воно зберігається закритим. У харчову плівку загортають ті товари, які виготовили раніше і на них діє знижка.
Рукавичка
На вулиці Острозького у супермаркеті «Рукавичка» також є власна випічка. Продукцію викладають на прилавки. Свіжий хліб та булочки без пакування. Лише деякі загорнуті у харчову плівку або пластикову тару.
Покупці мають самостійно обрати товар та покласти його у паперовий пакет за допомогою щипців. Також є і одноразові рукавички. Однак, як ми помітили, не всі покупці їх використовують. Дехто робить це голими руками. Тому немає впевненості, що до вас ніхто не чіпав випічку.
Печиво на вагу лежить у закритих контейнерах.
Щоб набрати його – потрібно використати одноразові рукавички. Вони лежали у пакеті на спеціальній стійці поруч.
Сім23
На прилавках магазину «Сім23», що на перехресті вулиці Руська-Гоголя, також була свіжа випічка, без пакування. Пакування мали лише деякі вироби. Прилавки – відкриті.
За закритим прилавком лежали лише донати, кекси та інші солодощі. Їх вам можуть дати та запакувати продавці.
Сільпо
У супермаркеті «Сільпо», що у ТЦ «Орнава» на вулиці Торговиця, був великий асортимент випічки власного виробництва. На стелажах та полицях розкладено різні види хлібу, булочок, пиріжків та різною випічкою.
Вся продукція загорнута у харчову плівку. Відкритих товарів, які потрібно фасувати самостійно, не було.
Деяка солодка випічка не була загорнута, однак вона знаходиться за скляним прилавком. Працівниця магазину самостійно кладе обрані товари у контейнери. Покупці не мають доступу до цих товарів.
Вагове печиво також має упаковки. Відкритих товарів ми не побачили.
АТБ
Супермаркет розташований на території Центрального ринку. Там є прилавок, де можна зробити каву, однак власної кулінарії у цьому супермаркеті не було. Вся випічка продається у фабричній упаковці.
Серед вагового печива також відкритого не було. Воно розфасоване по штучно або по кількасот грамів.
Spar
У магазині на вулиці Руській ми побачили різні солодощі, тістечка та торти. Вони лежали у закритій холодильній камері. Взяти їх та запакувати може лише продавець.
Власної випічки ми не помітили, як і відкритого печива на вагу.
Як мають зберігати товари
Від тернополян чи жителів області скарг чи звернень щодо неналежного зберігання випічки, продукції власного виробництва чи печива до Держпродспоживслужби цьогоріч не надходили, повідомили журналістам «20 хвилин» у відділі комунікації головного управління на Тернопільщині. Оскільки наразі діє мораторій на перевірки, фахівці не можуть перевіряти магазини та супермаркети – лише у випадку надходження скарг від громадян.
Щодо правил зберігання випічки та іншої вагової продукції – закон не регулює та не зобов’язує підприємців запаковувати такі товари або тримати їх лише на закритому прилавці. Тож це вирішують у магазинах на власний розсуд, пояснюють у Держпродспоживслужбі.
Є лише загальні рекомендації для підприємців щодо того, як варто зберігати випічку та готову продукцію, яку покупці можуть купувати на вагу. Зокрема, для фасування продукції рекомендують таку упаковку, щоб забезпечити гігієну та безпеку споживачів.
- СРР-плівка – прозора, міцна, термостійка, з перфорацією, що дозволяє продукту «дихати». У таку плівку можна пакувати як гарячі, так і холодні вироби.
- Поліетиленовий пакет для холодної продукції – може бути прямокутним або у вигляді кулька, де верхівка фіксується скобою.
- Крафтові паперові пакети – часто використовуються для ручного укладання. Вони можуть бути цілісними або з прозорим віконцем для візуального контролю продукту.
Для крихких продуктів, як-от кондитерські вироби, додатково застосовуються картонні підкладки, пластикові лотки тощо.
Бажано, щоб магазини використовували закриті прилавки або спеціальні відділення для товарів на вагу, що знижує ймовірність їхнього контакту із зовнішніми факторами, зберігаючи якість продукції.
На кожному продукті має бути зазначена інформація про склад, дату виготовлення, термін придатності, умови зберігання та виробника. У разі відкритого зберігання на вагу така інформація повинна бути розміщена на етикетках біля товару або надрукована у супровідних матеріалах.
Свіжовипечені вироби мають короткий термін придатності і потребують зберігання за відповідних температурних умов. У приміщенні має бути прохолодна кімнатна температура, тоді товари зберігатимуться довше. Однак, зверніть увагу, що тримати у холодильнику хлібобулочні вироби не можна. Це негативно впливає на смакові якості та хліб швидше висихає, – пояснюють фахівці Держпродспоживслужби.