Тернополянин про руйнацію залізниць

20 квітня 2018 р. 10:12

««Злоумышленник» - так називалось, дивуюсь, що не віршоване, оповідання А.П. Чехова - великого українського поета, на думку нашого колишнього «легітивного» президента-інтелектуала, а потім втікача. Суть оповідання, написаного в кінці поза минулого століття, - суд над селянином Денисом Григор’євим, що відкручував на грузила гайки на колії», - пише Олександр Столяров на сторінці у ФБ.

"Йому, неграмотному, і в голову не приходило, що це може привести до аварії і загибелі людей. Читаємо написане, навіть співчуваємо трошки головному герою і дивуємося наївності винуватця. Хоча чого дивуватися залізниця тоді тільки почала розвиватися, а населення практично не мало ніякої освіти.

Це було колись. Якось не віриться, що таке можливе зараз. Але ось сучасне повідомлення з фото (ф1,ф.2). «Два вагони потягу Гусятин-Чортків зійшли з рейок 27 березня в результаті викрадення металевих підкладок та костилів. Невідомі зняли 114 металевих підкладок та 456 костилів та 24 колійних шурупів. Про факт незаконного втручання в роботу залізниці повідомили прокуратуру і Службу безпеки України. За цим фактом порушено кримінальне впровадження. Це зробив сучасний Денис Григор’єв? Чи, може, радянські партизани часів другої світової, як в давньому анекдоті? Мужики з лісу питають у селянина: - Дядьку! Німці в селі є? – Та що ви, хлопці війна давно сі скінчила. Вже й Україна незалежною стала! - Ні фіга собі, а ми щомісячно ешелони під укіс пускаємо. Навряд чи наші доблесні правоохоронні органи щось знайдуть, та скоріш за все це цілеспрямована проросійська акція!

Радянські партизани підчас другої світової надавали неоціниму допомогу військам перетинаючи джерела матеріально-технічного постачання фашистів. Та підривати колію і мости не було їх винаходом. Ще з першої світової війни цим користувались обидві ворогуючі сторони. Досить нагадати підрив тернопільських мостів відступаючими росіянами у 1917 р. (ф3,ф.4.).

Важливість нормального функціонування артерій залізничного транспорту чудово розуміли і фашистко-німецькі загарбники. Залізниця охоронялась ними особливо уважно. Та вони охороняли лише для себе, а відступаючи все, в тому числі, що стосується залізниці повсюдно нищили (ф.5,ф.6). 

Так був ними був спеціально винайдений «Гак» - колієруйнівник (ф.7), і з початку 1943 р. фашисти, відступаючи, руйнували колії, щоб завадити наступу супротивника. Цим пристроєм була повністю знищена залізниця Бучач-Станіслав, збудована ще за Австро-Угорщини у 1884 р. Напевне, і не тільки вона, та достовірних даних про інші відрізки знищеного німцями на тернопільщині залізничного шляху я не маю. До речі, ця залізниця так і не відновлена".

Читайте також